art, nature)
Passive entertainment occurs when people simply absorb an experience through their senses without much participation; this occurs when viewing a performance, listening to music, or reading.
Educational entertainment requires the active engagement of the person’s mind, the type of involvement that occurs with problem solving. By creating experiences that straddle the realms of ed
media like blog or facebook, etc., hungry. So we can think about these social media not only the human networks but also food industry marketing or some of promotion ways. Now we should know about What is Social Media and wonder about When Social Media met the Food industry.
1. What is Social Media
Social media employ web- and mobile-based technologies to support interactive dialogue and
CONTEMPORARY TOPICS 1
UNIT 1. PSYCHOLOGY : Happiness
Good morning, everybody. Today I want to get started with the main topic of this course; Happiness. First, I want to talk about how psychologists like myself measure happiness. Then we'll look at some common characteristics of happy people. And finally, we'll look at whether or not we can change our level of happiness, in other words
□ How did CP+B became a successful worldwide advertising agency?
◎ Image and Reputation
- There are multiple reasons for an advertising agency in gaining clients which are the followings.
- Among these factors, CP+B gained its major clients by strengthening its image and reputation through series of successful campaigns. Today, CP+B's major clients are MS Windows, Burger King, Gap, Dom
소통방식의 전환 우리말로 '상호교감', 혹은 '쌍방간의 교감'이라고 일컬어지는 인터랙티브는 기존의 전통적인 소통관계와 상반되는 개념이다. 기존의 소통방식이라면 미술을 예로 들자면 작가가 그림을 그리고 완성된 후에 전시장에 설치하면 관람객이 전시장을 찾아와 보고 돌아갔다. 방송의 경우에
1. Ubiquitous Computing
Ubiquitous 의 어원, 의미
유비쿼터스의 어원 : 라틴어 ‘ubique‘
물이나 공기처럼 시공을 초월해 '언제 어디에서나 존재한다'
사용자가 컴퓨터나 네트워크를 의식하지 않고 장소에 상관없이 자유롭게
네트워크에 접속할 수 있는 환경
“현실 공간과 사이버 공간의
이분법
목표
- 광고 산업의 다양한 집단을 기술하고, 그들 서로간의 관계에 대해서 설명
- 광고주들이 국내외에서 광고를 관리하기 위해 자사를 어떻게 조직하는가에 대해서 설명
- 광고대행사의 주요 유형들을 정의
- 광고대행사와 광고부서에서 일하는 사람들의 과업 범위를 설명
- 어떻게 대행사들이
예술과 기술의 갈등, 특히 기술의 한계에 의해 표현이 좌절되는 것은 안타까운 일이 아닐 수 없다. 인류 발전의 역사를 되돌아볼 때 예술가들은 특유의 개념을 초월하는 사고로 새로운 필요와 응용 형태를 창조해 왔으며, 그러한 예술의 리드가 기술 발전을 주도한 경우도 있었기 때문이다. 그 일례로
‘디지털’ 이라는 단어가 언제부턴가 생활의 일부로 인식되기 시작했다. 초등학생에게도 보편화되고 있는 휴대폰도 10여년 전에 이미 아날로그와의 단절을 시작했고, 냉장고. TV 등도 디지털 기술과 손을 잡고 있다. 하지만 무엇보다도 디지털 미디어의 핵심은 컴퓨터다. 컴퓨터의 발명으로 인해 인류
Time Warner Inc
Time Warner 는 세계 최대의 종합 엔터테인먼트 & 미디어 그룹으로 콘텐츠 중심의 전략을 구사 현재, 방송, 출판, 영화 의 주력 3개 사업 분야의 디지털 사업 강화 전략을 추진 중에 있음
디지털 콘텐츠 경쟁력이 향후 콘텐츠 시장의 승자를 가늠할 수 있는 가장 중요한 기준이 될 것임
Time Wa